Rol: secretaris
Uur per week: 1-2
Drukke periodes: begin en eind van het seizoen (september en april)
Beschikbaar per: augustus
Huidig: Michelle
Wat doe je precies als je secretaris bent in het bestuur?
De in- en uitschrijvingen binnen de club.
Je mailt de nieuwe leden met de nodige informatie en geeft ze de juiste formulieren. Je schrijft ze daarna in bij Sportlink en zet ze in onze eigen ledenlijst.
Je krijgt daarnaast mails van leden die zich willen uitschrijven, schakelt hierover nauw met de penningmeester, schrijft het lid uit in Sportlink en haalt diegene uit alle administratie.
Je houdt de ledenlijst en ledenadministratie bij. Als leden verhuizen, pas je deze gegevens aan.
Je bent de contactpersoon vanuit het bestuur voor de Technische Commissie, die ervoor zorgt dat nieuwe leden bij passende teams worden ingedeeld. Aan het begin en eind van het seizoen zit je met de TC om afspraken te maken en te evalueren. De TC neemt een hoop werk voor de secretaris weg door het contact met de potentiële nieuwe leden en de teams zelf te doen.
Je bent de contactpersoon vanuit het bestuur voor de vrij trainende leden die op dinsdag en donderdag in de Apollohal trainen. Hierbij doe je voornamelijk de check of er eventuele nieuwe in- of uitschrijvingen zijn.
Je bent degene die onze leden mailt met de belangrijkste informatie vanuit het bestuur. Alle mails stel je samen met het bestuur op. Jij zorgt echter dat alle leden de mail ook daadwerkelijk ontvangen.
Iets anders wat bij het bestuur komt kijken is zaaldienst in plaats van fluit- of tafeltaken. Vaak ben je voor of na je eigen wedstrijd in de hal om ervoor te zorgen dat alle mensen er zijn die een taak hebben en de wedstrijden goed verlopen.
Hoeveel tijd ben je hieraan kwijt?
Michelle: de drukste periodes voor de secretaris zijn aan het begin en het eind van het seizoen. Als er veel in- en uitschrijvingen zijn, ben ik hier denk ik een uur of twee in de week mee bezig. De maand september is dan vaak het drukst met inschrijvingen en in april komen de meeste uitschrijvingen binnen, omdat dit voor 1 mei moet gebeuren. Gedurende het seizoen komen er wel eens in- en uitschrijvingen of wijzigingen door. Hier ben ik denk ik een uurtje in de twee weken mee bezig.
Voor de rest is er iedere eerste dinsdag van de maand een bestuursvergadering waarin je met je mede bestuursgenoten overlegd over wat er is gedaan en moet gebeuren. Dit is dus een avond iedere maand. We eten hiervoor ook samen, dus het is zeker ook gezellig!
Wat levert het op?
Je bent een belangrijk contactpersoon voor onze leden en leert ook alle nieuwe leden direct kennen.
Geen fluit- of tafelbeurten.
Je wordt het seizoen waarin jij actief bent bij het bestuur vrijgescholden van jouw contributie bij US.
Gezellige bijeenkomsten met het bestuur; we eten samen voordat we vergaderen, organiseren regelmatig een borrel of uitje, en gaan aan het begin van het seizoen op bestuursweekend om ons samen voor te bereiden.
Meer weten?
Wil je meer weten over het US secreatriaat? Je kunt contact opnemen met onze huidige secretaris via secretaris@usbasketball.nl
Elke eerste dinsdag van de maand vergadert het bestuur van US. Lijkt het je leuk om een keer vrijblijvend mee te eten en te luisteren? Let US know!
Comments